Gestaltung multimedialen Lernmaterials in Klassenraum-Settings
Maßnahmen zur Förderung der Kompetenzentwicklung bei Schüler/-innen und Lehrkräften
Scheiter, K., Schubert, C., Gerjets, P., & Stalbovs, K. (2015). Does a strategy training foster students’ ability to learn from multimedia? The Journal of Experimental Education, 83, 266-289. https://dx.doi.org/10.1080/00220973.2013.876603
Volltext anfordern
Stalbovs, K., Scheiter, K., & Gerjets, P. (2015). Implementation intentions during multimedia learning: Using if-then plans to facilitate cognitive processing. Learning and Instruction, 35, 1-15. https://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2014.09.002
Volltext anfordern
Scheiter, K., Schüler, A., Gerjets, P., Stalbovs, K., Schubert, C., Huk, T., & Hesse, F. (2014). Welche Rolle spielt neben Merkmalen des Instruktionsdesigns die fachspezifische und aufgabenspezifische Motivation beim Lernen mit Multimedia im naturwissenschaftlichen Unterricht? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17, 279-296.
Volltext anfordern
Scheiter, K., & Stalbovs, K. (2016, September). Sind Vorsätze die besseren Prompts, um die Anwendung von Strategien beim Lernen aus Text und Bild zu unterstützen? 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Leipzig. [Vortrag]
Scheiter, K., Ainsworth, S., Stalbovs, K., & Schubert, C. (2013, August). Why Drawing Aids Learning from Science Texts: Contrasting Drawing with Self-Explanations. 15th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). München. [Talk]
Scheiter, K., Stalbovs, K., Schubert, C., & Gerjets, P. (2013, März). Förderung der Kenntnis und Nutzung multimediaspezifischer kognitiver Strategien. Erste Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Kiel. [Vortrag]
Stalbovs, K., Eitel, A., & Scheiter, K. (2013, August). Which cognitive processes predict successful learning with multimedia? 15th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). München. [Talk]
Stalbovs, K., Scheiter, K., & Gerjets, P. (2012, September). Vorsätze unterstützen die Nutzung kognitiver Strategien beim Multimedialernen. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Bielefeld. [Vortrag]
Stalbovs, K., Scheiter, K., & Gerjets, P. (2012, September). Delegating metacognitive control of cognitive strategy use: the effect of implementation intentions in multimedia learning. Meeting of the EARLI SIG16 Metacognition. Milan, Italy. [Talk]
Schubert, C., Scheiter, K., Stalbovs, K., & Gerjets, P. (2011, September). Fördert ein Training kognitiver Strategien das Lernen mit Multimedia? 13. Fachtagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Erfurt. [Vortrag]
Stalbovs, K., Scheiter, K., & Gerjets, P. (2011, August). How implementation intentions in multimedia learning can improve the use of learning strategies. 14th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Exeter, Great Britain. [Talk]
Stalbovs, K., Scheiter, K., Sassenberg, K., & Gerjets, P. (2011, September). Können Vorsätze die Nutzung von Lernstrategien beim Multimedialernen fördern? 13. Fachtagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Erfurt. [Vortrag]
Stalbovs, K., Scheiter, K., & Gerjets, P. (2010, August). Do implementation intentions foster the use of effective strategies in learning with text and graphics? Meeting of the EARLI SIG2 Text and Graphics Comprehension. Tübingen. [Talk]
Stalbovs, K., Scheiter, K., & Gerjets, P. (2010, July). Implementation intentions to support strategy use in multimedia learning. 12th JURE Conference (Junior Researchers of the European Association for Research on Learning and Instruction, EARLI). Frankfurt am Main. [Poster]
Stalbovs, K., Scheiter, K., & Gerjets, P. (2010, August). Implementation intentions to support strategy use in multimedia learning. Meeting of the EARLI SIG6 Instructional Design & SIG7 Learning and Instruction with Computers. Ulm. [Talk]
Stalbovs, K., Jarodzka, H., Scheiter, K., & Gerjets, P. (2009, September). Fördern videobasierte Modelling-Beispiele und die Aufforderung zum Selbsterklären das Lernen über komplexe dynamische Prozesse? 12. Fachtagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Saarbrücken. [Vortrag]