• Presse
  • Kontakt
  • deutsch | english
mobile icon
Wissenschaftlicher Bereich
Assoziierte
Wissenschaftler/innen
Portal e-teaching
Medientechnik
Hilfskräfte und
Praktikant/innen
Verwaltung und
Hausdienst
Ehemalige
Direktorat und
Sekretariate
Alle
auswählen
Josephine Neugebauer
Ehemaliges IWM-Mitglied [01.04.2011 - 31.12.2014]

Josephine Neugebauer

Abgeschlossene Projekte

Verstehen und Handhabung sozialer Abwärtsvergleiche bei Knowledge Awareness

Artikel in referierten Zeitschriften

Ray, D.G., Neugebauer, J., & Sassenberg, K. (2017). Learners’ habitual social comparisons can hinder effective learning partner choice. Learning and Individual Differences, 58, 83-89. https://dx.doi.org/10.1016/j.lindif.2017.08.003 Volltext anfordern
 

Neugebauer, J., Ray, D., & Sassenberg, K. (2016). When being worse helps: The influence of upward social comparisons and knowledge awareness on learner engagement and learning in peer-to-peer knowledge exchange. Learning & Instruction, 44, 41-52. https://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2016.02.007 Volltext anfordern
 

Ray, D., Neugebauer, J., Sassenberg, K., Buder, J., & Hesse, F. W. (2013). Motivated shortcomings in explanation: The role of comparative self-evaluation and awareness of explanation recipient knowledge. Journal of Experimental Psychology: General, 142, 445-457. https://dx.doi.org/10.1037/a0029339 Volltext anfordern
 

Konferenzbeiträge

Neugebauer, J., Fetterman, A., Krebs, M.-K., Ray, D., & Sassenberg, K. (2015, February). Slimming pride: How emotions toward your body influence future weight regulations. 16th Annual Meeting of the Society for Personality and Social Psychology. Long Beach, CA, USA. [Poster]
 

Neugebauer, J., Ray, D., & Sassenberg, K. (2014, September). Motivation durch schlechtere Leistung? Die Wirkung sozialer Aufwärtsvergleiche bei Knowledge Awareness. 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Bochum. [Vortrag]
 

Neugebauer, J., Ray, D., & Sassenberg, K. (2014, July). How upward comparisons and knowledge awareness influence knowledge exchange. 17th General Meeting of the European Association of Social Psychology (EASP). Amsterdam, The Neterlands. [Poster]
 

Neugebauer, J., & Sassenberg, K. (2014, April). How motivation and emotions might contribute to the success of serious games. Lessons learned from computer-based interventions. Workshop"Development of learning games / serious games in health education contexts: Challenges and opportunities". Tübingen: Leibniz-Institut für Wissensmedien. [Talk]
 

Sassenberg, K., Fetterman, A., Krebs, M., Neugebauer, J., & Ray, D. (2014, September). Stolz macht schlank: Wie Emotionen gegenüber dem eigenen Körper die Gewichtsregulation beeinflussen. 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Bochum. [Vortrag]
 

Neugebauer, J., Ray, D., & Sassenberg, K. (2013, January). When people with superior knowledge are less attractive collaborators: The role of meta-knowledge about what others know and social comparisons. 14th Annual Meeting of the Society for Personality and Social Psychology. New Orleans, LA, USA. [Poster]
 

Ray, D., Neugebauer, J., & Sassenberg, K. (2013, June). Motivated shortcomings in explanation: The role of comparative self-evaluation and awareness of explanation recipients’ knowledge. Small Group Meeting on the Social Determinants and Social Consequences of Threat. Berlin. [Talk]
 

Neugebauer, J., Ray, D.G., Sassenberg, K., Buder, J., & Hesse, F.W. (2012, September). Verstehen und Handhabung sozialer Abwärtsvergleiche bei Knowledge Awareness. 48. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Bielefeld. [Vortrag]
 

Josephine Neugebauer
Josephine Neugebauer