mobile icon
Former member of staff [2011-04-18 - 2014-12-31]

Carina Schubert

Former Projects

Adaptive eye movement modeling of strategies

Using Eye-Movement Parameters for the Design of an Adaptive Access to Multimedia Representations

Articles in refereed Journals

Scheiter, K., Schubert, C., & Schüler, A. (2018). Self-regulated learning from illustrated text: Eye Movement Modeling to support use and regulation of cognitive processes during learning from multimedia. British Journal of Educational Psychology, 88, 80-94. https://dx.doi.org/10.1111/bjep.12175 request document
 

Scheiter, K., Schubert, C., Gerjets, P., & Stalbovs, K. (2015). Does a strategy training foster students’ ability to learn from multimedia? The Journal of Experimental Education, 83, 266-289. https://dx.doi.org/10.1080/00220973.2013.876603 request document
 

Scheiter, K., Schüler, A., Gerjets, P., Stalbovs, K., Schubert, C., Huk, T., & Hesse, F. (2014). Welche Rolle spielt neben Merkmalen des Instruktionsdesigns die fachspezifische und aufgabenspezifische Motivation beim Lernen mit Multimedia im naturwissenschaftlichen Unterricht? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17, 279-296. request document
 

Youssef- Shalala, A., Ayres, P., Schubert, C., & Sweller, J. (2014). Using a general problem-solving strategy to promote transfer. Journal of Experimental Psychology: Applied, 20(3), 215-231.
 

Conference Contributions

Scheiter, K., Schubert, C., & Schüler, A. (2015, September). Lernen mit Multimedia: Wie die Beobachtung des Blickverhaltens eines erfolgreichen Lerners Strategieanwendung und Lernerfolg unterstützt. 15. Fachtagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Kassel. [Vortrag]
 

Schüler, A., Schubert, C., & Scheiter, K. (2015, September). Can adaptive learning systems improve the effectiveness of multimedia instructions? 9th Conference of the DGPs Media Psychology Division. Tübingen. [Talk]
 

Schubert, C., Scheiter, K., & Schüler, A. (2014, August). Modeling eye movements to support multimedia learning. Meeting of the EARLI SIG2 Text and Graphics Comprehension. Rotterdam, The Netherlands. [Poster]
 

Scheiter, K., Ainsworth, S., Stalbovs, K., & Schubert, C. (2013, August). Why Drawing Aids Learning from Science Texts: Contrasting Drawing with Self-Explanations. 15th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). München. [Talk]
 

Scheiter, K., Schubert, C., & Schüler, A. (2013, September). Sagt das Blickverhalten den Lernerfolg in einer multimedialen Lernumgebung vorher? 14. Fachtagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Hildesheim. [Vortrag]
 

Scheiter, K., Stalbovs, K., Schubert, C., & Gerjets, P. (2013, März). Förderung der Kenntnis und Nutzung multimediaspezifischer kognitiver Strategien. Erste Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Kiel. [Vortrag]
 

Schubert, C., Scheiter, K., & Schüler, A. (2013, August). Does viewing behavior predict learning success in a multimedia learning environment? 15th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). München. [Talk]
 

Schubert, C., Scheiter, K., & Schüler, A. (2013, August). Viewing behavior during multimedia learning: Can eye tracking measures predict learning success? 17th European Conference on Eye Movement Research. Lund, Sweden. [Talk]
 

Schubert, C., Scheiter, K., & Schüler, A. (2012, September). Die Beziehung zwischen kognitiven Prozessen und Blickbewegungen beim Lernen mit Text und Bild. Fachtagung der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Bielefeld. [Poster]
 

Schubert, C., Scheiter, K., & Schüler, A. (2012, August). Unwinding the relationship between cognitive processes and gaze behaviour during multimedia learning. Meeting of the EARLI SIG2 Text and Graphics Comprehension. Grenoble, France. [Poster]
 

Schubert, C., Scheiter, K., & Schüler, A. (2012, July). Unwinding the relationship between cognitive processes and gaze behaviour during multimedia learning. JURE Conference. Regensburg. [Poster]
 

Schubert, C. (2011, September). Förderung des Lernens mit Multimedia durch das Trainieren kognitiver Strategien und die Nutzung von Blickbewegungen zur Gestaltung einer adaptiven Lernumgebung. 1. Leibniz-Doktorandenforum der Sektion A, Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschften und Mathematik. Kiel. [Poster]
 

Schubert, C., Scheiter, K., & Schüler, A. (2011, December). Using gaze patterns to design an adaptive access to multiple representations. Workshop "Adaptive and adaptable multimedia systems". Institut für Wissensmedien, Tübingen. [Talk]
 

Schubert, C., Scheiter, K., Stalbovs, K., & Gerjets. P. (2011, September). Fördert ein Training kognitiver Strategien das Lernen mit Multimedia? 13. Fachtagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Erfurt. [Vortrag]
 

Schubert, C., Ayres, P., Scheiter, K., & Sweller, J. (2008, February). Putting the x back into goal-free problems: A brain-storming approach. 2nd International Conference on Cognitive Load Theory. Wollongong, Australia. [Talk]
 

Carina Schubert
Carina Schubert