mobile icon
Former member of staff [2010-11-01 - 2018-04-30]

Katrin Schleinschok

 

Research Gate   

Former Projects

Support of metacognitive processes during learning with multiple representations

Articles in refereed Journals

Scheiter, K., Schleinschok, K., & Ainsworth, S. (2017). Why sketching may aid learning from science texts: Contrasting sketching with written explanations. Topics in Cognitive Science, 9, 866-882. https://dx.doi.org/10.1111/tops.12261 request document
 

Schleinschok, K., Eitel, A., & Scheiter, K. (2017). Do drawing tasks improve monitoring and control during learning from text? Learning and Instruction, 51, 10-25. https://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2017.02.002 request document
 

Conference Contributions

Kollmer, J., Eitel, A., Schleinschok, K., & Scheiter, K. (2017, September). Effects of (supported) drawing on self-regulated learning. 17th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Tampere, Finland. [Talk]
 

Schleinschok, K., Eitel, A., & Scheiter, K. (2017, September). Verbessern Zeichnungen Selbsteinschätzungen und das Lernverhalten beim Lernen mit Texten? Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY). Münster. [Vortrag]
 

Schleinschok, K., Eitel, A., & Scheiter, K. (2017, September). Are drawings more effective than summaries to support students’ monitoring and control processes? 17th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Tampere, Finland. [Talk]
 

Schleinschok, K., Eitel A., & Scheiter, K. (2017, März). Verbessern Zeichnungen Selbsteinschätzungen und das Lernverhalten beim Lernen mit Texten? 5.Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung. Heidelberg. [Vortrag]
 

Schleinschok, K., & de Bruin, A. (2017, September). Improving cues used by students and teachers to enhance monitoring and learning. 17th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Tampere, Finland. [Symposium Organisation]
 

Schleinschok, K., Eitel, A., & Scheiter, K. (2016, July). Does drawing support monitoring and control processes during learning from text? Meeting of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Special Interest Group (SIG) 2. Geneva, Switzerland. [Talk]
 

Schleinschok, K., Eitel A., & Scheiter, K. (2016, September). Führt das Anfertigen einer Zeichnung zu einer akkurateren Selbsteinschätzung des Wissens und dadurch zu einer besseren Regulierung des Lernverhaltens? 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Leipzig. [Vortrag]
 

Schleinschok, K., & Scheiter, K. (2015, September). Kann die Lernstrategie des Zeichnens durch vorgefertigte Bilder unterstützt werden? 15. Fachtagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Kassel. [Vortrag]
 

Scheiter, K., & Schleinschok, K. (2014, August). The quest for improving drawing quality to enhance learning outcomes is not over yet. Meeting of the EARLI SIG2 Text and Graphics Comprehension. Rotterdam, The Netherlands. [Talk]
 

Scheiter, K., Schleinschok, K., & Bodemer, D. (2014, November). How to learn about art in a museum setting using multitouch technology: Providing affordances for collaboration and comparison. 22nd International Conference on Computers in Education 
(ICCE 2014). Nara, Japan. [Poster]
 

Schleinschok, K., & Scheiter, K. (2014, September). Besser Zeichnen, besser Lernen? Randbedingungen für die Lerneffektivität von Zeichnen als konstruktive Lernstrategie. 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Bochum. [Vortrag]
 

Katrin Schleinschok
Katrin Schleinschok