Linek, S., Gerjets, P., & Scheiter, K. (2010). The speaker/gender effect: Does the speaker’s gender matter when presenting auditory text in multimedia messages? Instructional Science, 38, 503-521.
request document
Linek, S. (2003). Der Einfluss von Traurigkeit als State und Depressivität als Trait auf das Fernsehverhalten. Zeitschrift für Medienpsychologie, 15 (3), 90-97. https://dx.doi.org/10.1026//1617-6383.15.3.90
request document
Linek, S., Gerjets, P., & Scheiter, K. (2006). Speaker/Gender Effect: Impact of the speaker's gender on learning with narrated animations. In R. Sun, & N. Miyake (Eds.), Proceedings of the 28th Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 483-488). Mahwah, NJ: Erlbaum.
Linek, S., Gerjets, P., & Scheiter, K. (2006, September). Speaker/Gender Effect: Der Einfluss des Sprechergeschlechts beim Lernen mit narrativen Animationen. 45ter Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Nürnberg. [Vortrag]
Linek, S., Gerjets, P., & Scheiter, K. (2006, July). Speaker/Gender Effect: Impact of the speaker's gender on learning with narrated animations. 28th Annual Conference of the Cognitive Science Society. Vancouver, Canada. [Talk]
Linek, S., & Gerjets, P. (2005, September). Geschlechtsspezifisches Design von narrativen Animationen. 10. Fachtagung Pädagogische Psychologie. Halle. [Poster]
Linek, S., & Gerjets, P. (2005, September). Geschlechtsspezifische Charakteristika der nutzeradaptiven Auswahl eines Sprechers von narrativen Animationen. 67. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Salzburg, Österreich. [Talk]
Linek, S., Gerjets, P., & Scheiter, K. (2005, August). Gender-specific design of narrated animations? Effects of using male versus female voices for auditory text. 11th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI). Nicosia, Cyprus. [Talk]