mobile icon
Former member of staff [2013-09-01 - 2018-12-31]

Dr. Steffen Schmidgall

 

Research Gate   

Articles in refereed Journals

Schmidgall, S. P., Eitel, A., & Scheiter, K. (2019). Why do learners who draw perform well? Investigating the role of visualization, generation and externalization in learner-generated drawing. Learning and Instruction, 60, 138-153. https://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2018.01.006 request document
 

Conference Contributions

Schmidgall, S. (2017, März). Diskussion des Symposiums "Hinter den Kulissen - Kognitive und affektive Faktoren beim multimedialen und beispielbasierten Lernen". 5.Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Heidelberg. [Vortrag]
 

Schmidgall, S., Eitel, A., & Scheiter, K. (2017, September). What degree of instructional support is helpful for learner-generated drawing? 17th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Tampere, Finland. [Talk]
 

Schmidgall, S., Eitel, A., & Scheiter, K. (2017, September). Die Rolle von Generierung, Visualisierung und Externalisierung auf Effekte von Zeichnen als Lernstrategie. Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY). Münster. [Vortrag]
 

Schmidgall, S. (2016, September). Förderung aktiver Lernprozesse beim Lernen mit multiplen Repräsentationen. 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Leipzig. [Symposium Organisation]
 

Schmidgall, S., Eitel, A., & Scheiter, K. (2016, July). How much help do you need? Investigating the role of support for learner-generated drawing. Meeting of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Special Interest Group (SIG) 2. Geneva, Switzerland. [Talk]
 

Schmidgall, S., Eitel, A., & Scheiter, K. (2016, July). Drawing to learn: Is it essential to self-construct? European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Special Interest Group (SIG) 2. Geneva, Schweiz. [Poster]
 

Schmidgall, S., Eitel, A., & Scheiter, K. (2016, September). Zeichnen als Lernstrategie - Welche Rolle spielt der Anteil der Eigenleistung beim Anfertigen von Zeichnungen? 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Leipzig. [Vortrag]
 

Schmidgall, S., Eitel, A., & Scheiter, K. (2015, September). Learning with tablets: Can drawing help understanding? Invited talk at 9th Conference of the DGPs Media Psychology Division. Tübingen. [Talk]
 

Schmidgall, S., Eitel, A., & Scheiter, K. (2015, September). Hilft Zeichnen während des Lernens? Ein Vergleich verschiedener Lernstrategien. 15. Fachtagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Kassel. [Vortrag]
 

Schmidgall, S., Scheiter, K., & Eitel, A. (2015, August). Do learners who draw perform better? A comparison of different learning strategies. 16th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Limassol, Cyprus. [Roundtable]
 

Dr. Steffen Schmidgall
Dr. Steffen Schmidgall