Member of the Multimodal Interaction Lab
Olga Özbek has been working at the IWM in the Multimodal Interaction lab of Prof. Dr. Gerjets since September 2016. In collaboration with cooperation partners, she produces hypermedial content for tabletop-displays and mobile devices as part of the project `Intuitive and Collaborative Interaction with Digital Media on Tabletop-Displays`. From January 2012 to December 2014 she worked at the IWM first as student assistant, then as research fellow in the project `Intuitive and Personalized Visitor Information with Interactive Displays in Museums: Contextualized – Multimedia-Based – Collaborative (EyeVisit)`. She was also an associate researcher at the IWM as an employee of the Herzog Anton Ulrich-Museum from January 2015 to August 2016.
Olga Özbek studied Art History and Historical and Cultural Anthropology at the University of Tübingen (M. A. 2014). She is a PhD candidate at the philosophy department of the University of Tübingen. Her doctoral project is about the nature of pictorial depiction.
Gerjets, P., Brucker, B., Pardi, G., Scholl, A., Maiero, J., Peiffer-Siebert, L., Oezbek, O., & Halfmann, M. (2025, Februar 5). Vernetzungstag für Zukunftsschulen 3D erleben - „Making in Schulen“. Leibniz-Institut für Wissensmedien (IWM), Tübingen. [Symposium Organisation]
Oezbek, O., & Peiffer-Siebert, L. (2025, April 11). VR/AR Anwendungen im Kunstunterricht. Leibniz-Institut für Wissensmedien (IWM) Tübingen. [Workshop Organisation]
Gerjets, P. (2024, Mai 7). WR-AI-TING - Kreatives Schreiben mit KI-Tools in Schul- und Museumskontexten. Marbach am Neckar. [Talk]
Gerjets, P., Brucker, B., Müller, J., & Özbek, O. (2024, Juni 21-23). WR-AI-TING. Kreatives Schreiben mit KI-Tools in Schul- und Museumskontexten. Sommerschule der didaktisch-empirischen Schreibforschung. Universität Siegen. https://www.dies-sommerschule2024.de/ [Talk]
Gerjets, P., Brucker, B., Müller, J., & Özbek, O. (2024, Juni 6-7). WR-Ai-TING Kreatives Schreiben mit KI-Tools in Schul- und Museumskontexten. Erstes Vernetzungstreffen & Veranstaltung für Qualifikand:innen des BMBF-Förderschwerpunkts „Kulturelle Bildung in gesellschaftlichen Transformationen“. Nürnberg. [Vortrag]
Müller, J., Özbek, O., Brucker, B., & Gerjets, P. (2024, April 11). WR-AI-TING: Using AI to support creative writing in different educational settings. Closing Conference of the Human-Agent Interaction Network: Interactions with Language-Based AI. Tübingen. https://www.iwm-tuebingen.de/www/de/forschung/forschungsbereiche/MAI_Event/index.html [Poster]
Müller, J., Özbek, O., Brucker, B., & Gerjets, P. (2024, Juni 21-23). WR-AI-TING: KI-Nutzung zur Unterstützung literarischen Schreibens in Schule und Museum. Sommerschule der didaktisch-empirischen Schreibforschung. Universität Siegen. https://www.dies-sommerschule2024.de/ [Poster]
Müller, J., Özbek, O., Brucker, B., & Gerjets, P. (2024, August 21-23). ChatGPT and literary writing: Transdisciplinary instructional design approach. European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Special Interest Group (SIG) 6 & 7: Instructional Design and Technology-Enhanced Learning: Current States and Future Perspectives. University of Tübingen. https://www.earli.org/sig-6-7-conference-2024 [Talk]
Özbek, O., Brucker, B., Pardi, G., Peiffer-Siebert, L., Halfmann, M., Müller, J., & Gerjets, P. (2023, September 28). Netzwerktreffen Future Innovation Hub im ProNeD KuMuS. Leibniz-Institut für Wissensmedien, Tübingen. [Workshop Organisation]
Özbek, O., Brucker, B., Pardi, G., Ziegs, T., Peiffer-Siebert, L., Halfmann, M., Müller, J., Maiero, J., & Gerjets, P. (2023, Dezember 18). Technologien der Zukunft im Kunst-, Musik-, und Sportunterricht. Leibniz-Institut für Wissensmedien, Tübingen. [Workshop Organisation]
Özbek, O., Brucker, B., Pardi, G., Ziegs, T., Peiffer-Siebert, L., Schilling, T., Gebhardt, M., Halfmann, M., Müller, J., Maiero, J., & Gerjets, P. (2023, November 10). Preparing for Future Learning: Workshop zum Einsatz von Zukunftstechnologien im Unterricht. Leibniz-Institut für Wissensmedien, Tübingen. [Workshop Organisation]
Maiero, J., Peiffer-Siebert, L., Özbek, O., & Hochstetter, G. (2024). Kollaborative VR-Lernumgebung für die Lehrerforbildung im Geschichtskontext, speziell Bernini.
Gerjets, P., Özbek, O., Blattner, E., Brucker, B., Peiffer-Siebert, L., & Edelmann, J. (2013). ARTcard - Hypermediale Aufbereitung von Besucherinformationen im Kunstmuseum. Tübingen: IWM.
Olga Özbek
Schleichstraße 6