• Press Information
  • Contact
  • deutsch | english
mobile icon
Project

EVA-LO: Evaluation Study of the Portal for Schools "Lehrer-Online" ("Teachers Online")

Knowledge Construction Lab

Duration

August 2005 - August 2006

Funding

Schulen ans Netz e.V.

Description

The evaluation study of the portal Lehrer-Online (LO, www.lehrer-online.de) aimed at gaining data concerning the usage and evaluation of LO. These are to further develop and optimize the portal and its components. The study was divided into five sub-studies:

  • Sub-study 1 - Online-survey of 1024 LO-users, mostly teachers
  • Sub-study 2 - Benchmark study: Comparison of LO with 15 national and international portals for schools and education
  • Sub-study 3 - Expert interviews, conducted by five experts from school and educational administration, from the area of teacher-training and information design
  • Sub-study 4 - Interview study: Semi-structured telephone interviews with nine teachers from different kind of schools

Cooperations

  • Schulen ans Netz e.V.

Publications

  • Hron, A., & Neudert, S. (2007). Schul- und Bildungsportale im Vergleich -Methode und Ergebnisse einer Portalanalyse. In B. Gaiser, F.W. Hesse, & M. Lütke-Entrup (Hrsg.), Bildungsportale. Potenziale und Perspektiven netzbasierter Bildungsressourcen (S. 45-62). München: Oldenbourg.
  • Hron, A., & Neudert, S. (2006). Online-Befragung - Befragung zur Nutzung und Bewertung des Internetportals Lehrer-Online. Tübingen: Institut für Wissensmedien.
  • Hron, A., & Neudert, S. (2006). Benchmarkstudie - Studie zum Vergleich des Schulportals "Lehrer-Online" mit 15 nationalen und internationalen Schul- und Bildungsportalen. Tübingen: Institut für Wissensmedien.
  • Hron, A., & Neudert, S. (2006). Expertenreview - Studie zur Prüfung des Schulportals Lehrer-Online durch fünf ExpertInnen. Tübingen: Institut für Wissensmedien.
  • Hron, A., Neudert, S., & Mannhart, A. (2006). Interview-Studie - Befragung von medieninteressierten Portal-NutzerInnen. Tübingen: Institut für Wissensmedien.