mobile icon
Ehemaliges IWM-Mitglied [30.10.2013 - 31.03.2020]

Dr. Marie-Christin Krebs

 

Curriculum Vitae    Research Gate   

Abgeschlossene Projekte

Adaptive Blickbewegungsmodellierung von Strategien

Collaborative Biases

Der Ansatz der diskreten Emotionen angewendet auf Adipositas: Entwicklung eines Messinstrumentes und Implikationen für die Präventionsarbeit

Einsatz von Blickbewegungsmodellierung als instruktionale Unterstützung beim Lernen mit multiplen Repräsentationen

Artikel in referierten Zeitschriften

Krebs, M.-C., Oeberst, A., & von der Beck, I. (in press). The wisdom of the crowd is not a forgone conclusion. Effects of self‐selection on (collaborative) knowledge construction. Topics in Cognitive Science. https://dx.doi.org/10.1111/tops.12647 [Data] Open Access
 

Richards, D. K., Fetterman, A. K., Krebs, M.-C., Neugebauer, J., Ray, D. G., & Sassenberg, K. (2021). Positive and negative emotions predict weight loss intentions and behaviors beyond theory of planned behavior constructs. Eating and Weight Disorders - Studies on Anorexia, Bulimia and Obesity, 26(3), 829-838. https://dx.doi.org/10.1007/s40519-020-00917-4 Volltext anfordern
 

Krebs, M.-C., Schüler, A., & Scheiter, K. (2019). Just follow my eyes: The influence of model-observer similarity on Eye Movement Modeling Examples. Learning and Instruction, 61, 126-137. https://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2018.10.005 Volltext anfordern
 

Scheiter, K., Schubert, C., Schüler, A., Schmidt, H., Zimmermann, G., Wassermann, B., Krebs, M.-C., & Eder, T. (2019). Adaptive multimedia: Using gaze-contingent instructional guidance to provide personalized processing support. Computers & Education, 139, 31-47. https://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2019.05.005 Volltext anfordern
 

Buchbeiträge

Scheiter, K., Fillisch, B., Krebs, M.-C., Leber, J., Ploetzner, R., Renkl, A., Schmidt, H., Schüler, A., & Zimmermann, G. (2017). How to design adaptive information environments to support self-regulated learning with Multimedia. In J. Buder & F. W. Hesse (Eds.), Informational environments: Effects of use, effective designs (pp. 203-224). Cham, Switzerland: Springer International Publishing.
 

Konferenzbeiträge

Krebs, M.-C., & Oeberst, A. (2019, September). What’s in a name? Self-selection to online environments and collaborative biases. 11th Conference of the Media Psychology Division of the German Psychological Society (MediaPsych). Chemnitz, Germany. [Talk]
 

Krebs, M.-C., van der Beck, I., & Oeberst, A. (2019, September). Does the name matter? Investigating the effect of agenda-specific names of online encyclopedias on collaborative biases and self-selection. 17. Tagung der Fachgruppe Sozialpsychologie (FGSP). Köln, Germany. [Talk]
 

Krebs, M.-C., Schüler, A., & Scheiter, K. (2018, August). Eye Movement Modeling Examples vs. Cuing: Does the Human Factor Matter? European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Special Interest Group (SIG) 2: Comprehension of Text and Graphics. Freiburg. [Talk]
 

Krebs, M.-C., Eder, T. F., Schüler, A., & Scheiter, K. (2017, August). When (no) more help is needed: Using eye movements to individually support multimedia learning. 17th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Tampere, Finland. [Talk]
 

Krebs, M.-C., Schüler, A., & Scheiter, K. (2017, September). Blickbewegungsmodellierung als instruktionale Unterstützung beim Lernen mit multiplen Repräsentationen – Einfluss von Lerner- und Modelleigenschaften. Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (PAEPSY). Münster. [Vortrag]
 

Krebs, M.-C., Schüler, A., & Scheiter, K. (2017, September). Using Eye Movement Modeling Examples to support learning with multiple representations. 17th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Tampere, Finland. [Talk]
 

Krebs, M.-C., Schüler, A., & Scheiter, K. (2017, August). Using Eye Movement Modeling Examples as an instructional tool for learning with multimedia: The influence of model and learner characteristics. 19th European Conference on Eye Movements (ECEM). Wuppertal. [Talk]
 

Schüler, A., Krebs, M.-C., Eder, T. F., & Scheiter, K. (2017, August). Adapting instruction to learners' gaze behavior: Does an adaptive multimedia system support learning? 19th European Conference on Eye Movements. Wuppertal. [Talk]
 

Krebs, M.-C., Schüler, A., & Scheiter, K. (2016, July). Eye Movement Modeling Examples as an instructional tool: The influence of model and learner characteristics. European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Special Interest Group (SIG) 2. Geneva, Switzerland. [Poster]
 

Krebs, M.-C., Schüler, A., & Scheiter, K. (2016, September). Beispielbasiertes Lernen mithilfe von Eye-Tracking - Einfluss von Lerner- und Modelleigenschaften auf die Wirkung von Eye Movement Modeling Examples. 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Leipzig. [Vortrag]
 

Software Entwicklung

Krebs, M.-C., Michel, C., & Bokhorst, F. (2011). Entwicklung von 7 Tutorial-Videos im Rahmen von Patongo für die Website geistreich. Tübingen: IWM.
 

Open Data

Krebs, M.-C., & Oeberst, A. (2023). Effects of self-selection on (collaborative) knowledge construction. https://osf.io/s25tj/ [Publication]
 

Dr. Marie-Christin Krebs
Dr. Marie-Christin Krebs